Back

Inkoop Assistent

Reeuwijk
40 uur
HBO/MBO

Createurs en distributeurs van succesvolle decoratieve collecties voor huis & tuin

Wil jij ook werken voor één van de grootste importeurs van decoratieve artikelen?

Met een enthousiast team van 260 professionals ontwerpen, collectioneren en verkopen wij onze producten wereldwijd. Ons moderne hoofdkantoor en showroom is gevestigd in Reeuwijk.

Werken bij Edelman biedt je de kans om in een internationale, inspirerende organisatie te stappen met volop mogelijkheden jezelf te ontwikkelen. Onze missie is “De wereld mooier maken in en om het huis in alle seizoenen” Dit alles doen we met veel plezier. Interesse? Bekijk deze links voor een impressie van ons bedrijf; https://youtu.be/zda0RYYNDJ4 en https://youtu.be/TWUmyJv-2f4

Herken jij jezelf in onze missie en onderstaande vacature, dan willen we je graag ontmoeten!

Voor onze Inkoop afdeling zijn wij per direct op zoek naar een Inkoop Assistent

Als Inkoop Assistent werk je voor één of meer Buyergroups. Je bent in de breedste zin van het woord ondersteunend aan een aantal Product Managers die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en inkopen van collecties van één of meerdere productgroepen.

Wat ga je doen?

  • Het ondersteunen van de product manager/inkoopafdeling
  • Het eerste aanspreekpunt om de honneurs waar te nemen bij (korte) afwezigheid van de product manager  
  • Onderhouden van contacten met ons inkoopkantoor in het Verre Oosten, agenten en leveranciers. Dit gebeurt voornamelijk in het Engels
  • Volgen van het monsterproces zodat er tijdig voldoende monsters aanwezig zijn
  • Assisteren van de product manager bij het bestelproces van in te kopen artikelen
  • Aanspreekpunt voor Sales m.b.t. product- en prijsaanvragen  
  • Ondersteuning bieden op nationale en internationale beurzen
  • In behandeling nemen van klant specifieke aanvragen

Wie zoeken wij?

  • We zoeken iemand die administratief zeer goed onderlegd is en het heerlijk vindt om te werken in een internationale setting met veel creativiteit, hectiek en dynamiek
  • Sterk in plannen, prioriteiten stellen en het overzicht te allen tijden kunnen houden en bewaken
  • Je hebt een proactieve houding, bent flexibel en werkt graag in teamverband
  • Uitstekende kennis van MS Office en Excel is een must! Je bent gewend te werken met complexe computerprogramma’s zoals Microsoft Dynamics AX
  • Afgeronde hbo / mbo+ opleiding (bij voorkeur commerciële richting) met enkele jaren werkervaring
  • Uitstekende commerciële, analytische en communicatieve vaardigheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Affiniteit met decoratieve producten is een pre
  • Fulltime (40 uur) per week beschikbaar en je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit
  • In het bezit van een eigen vervoermiddel is een must

Ons aanbod:

Werken bij Edelman betekent o.a. :

  • Werken bij één van de snelst groeiende lifestyle bedrijven
  • Gratis sporten na werktijd
  • Internationaal bedrijf met een goede werksfeer waar hard werken en fun samen gaan
  • 27/28/29 vakantiedagen per jaar
  • Leuke bedrijfsfeesten en personeelsactiviteiten
  • Premievrij pensioen
  • Korting op de aanschaf van onze producten
  • Een leuke baan waarbij je met prachtige producten werkt!

Het productassortiment van Edelman wordt gekenmerkt door hoogwaardige producten van keramiek, glas en metaal. Edelman heeft een groot assortiment kerstartikelen, zoals kerstbomen van Triumph Tree & Black Box Trees, verlichting van Luca Lighting, ornamenten van House of Seasons en de miniatuurwereld van Luville Collectables. Daarnaast biedt Edelman een uitgebreid assortiment woonaccessoires en kunstbloemen, planten en bomen van Mica Decorations. In The Mood Collection biedt een uitgebreide collectie woontextiel waaronder kussens, tuinkussens en tafellinnen. Alles is verkrijgbaar in levendige kleuren en texturen.

Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan het profiel? Stuur dan een e-mail met motivatie en CV naar de afdeling HR: werken@edelman.nl. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Renate Oudijk (HR Medewerker).

Apply

Vragen over deze vacature?

Renate Oudijk

Application Process

  • apply
    Apply

    You’ve applied? We’ll review your application and get back to you as soon as possible to let you know if you fit the profile.

  • interview
    First interview

    Our HR department will contact you to make an appointment. In this interview we want to get to know you better and answer any of the questions you have. You will speak with our HR department and the manager of the department you are applying for.

  • interview
    Second interview

    Our HR department and a future colleague of your department will ask you questions about your experience and skills for the position you applied for.

  • reference
    Reference check

    We will check your references

  • offer
    Offer

    We will make you an offer and looking forward seeing you working at Edelman

  • hired
    Hired

    You're hired.